Fragmenty mojego świata...

Fragmenty mojego świata...
stat4u

UWAGA

Źródła fotografii ; archiwum rodzinne, zdjęcia własne oraz zdjęcia użyczone mi przez znajomych; Annę, Kurta Mazura, współtowarzyszy moich eskapad : gorzowskiego fotoreportera Bogusława Sacharczuka (bs) , Mariusza oraz brata Toma; wszystkie publikuję na blogu za ich wiedzą i zgodą i zawsze są przeze mnie podpisane! Korzystam także ze zdjęć umieszczonych w Wikipedii i publikuję je z zachowaniem Licencji.

Wejść na bloga :

czwartek, 15 stycznia 2015

Jakby niebo się gotowało; czyli wschód słońca w kolorze czerwieni


Dzisiejszy poranek przywitał Gorzów czerwoną, szeroką, podwójną wstęgą chmur zawieszoną na niebieskim niebie.





Jak podaje Wikipedia "Ten efekt jest  wywołany przez rozpraszanie promieni słonecznych. Gdy Słońce jest nisko nad horyzontem, lub poniżej niego, chmury mogą być oświetlone przez promienie słoneczne, które przeszły przez grubą warstwę powietrza (promienie padają pod małym kątem w stosunku do powierzchni ziemi). W świetle tym fale o mniejszej długości (niebieski, fiolet) są rozproszone i nie trafiają do oka obserwatora patrzącego w kierunku słońca, a pozostają głównie fale o największej długości (czerwone). Światło to jest rozpraszane przez kropelki chmur i nadaje im czerwony kolor."

4 komentarze:

  1. KOMENTARZE PRZENIESIONE Z BLOGU NA WP


    dodano: 19 stycznia 2015 11:19

    Emocje zapisane kolorami czerwienią chmur , która kojarzy mi się z pragnieniem...
    Hanna
    autor: Hana
    dodano: 18 stycznia 2015 20:27

    piękne... lubię takie widoki!
    autor: Agnieszkawww.mycaffetime.blogspot.com
    dodano: 18 stycznia 2015 20:19

    Trzeba być w odpowiednim miejscu o odpowiednim czasie, by takie niebo uwiecznić.
    autor: Inkainkiwspominki.blogspot.com
    dodano: 18 stycznia 2015 17:55

    A mi się te chmury skojarzyły z chmurą radioaktywną ;)
    autor: ismajaismaja
    dodano: 18 stycznia 2015 16:38

    Widzę, że i Tobie się udało przyłapać naturę na "gorącym" uczynku:)
    Pozdrawiam:)
    autor: ozonJakoś
    dodano: 18 stycznia 2015 12:16

    Pięknie!
    autor: oskkawww.meaphotos.blogspot.com
    dodano: 18 stycznia 2015 9:11

    Te chmury są przede wszystkim niebanalne pod względem "upierzenia", umiejscowienia i kolru.
    Gratuluję "złapania" w kadr. Pozdrawiam.
    autor: Wdt.
    dodano: 17 stycznia 2015 23:43

    Piekny widok!
    autor: ikroopka
    dodano: 17 stycznia 2015 20:00

    Jest w tym foto coś z dramaturgii...
    Pozdrowienia!
    autor: ona_85
    dodano: 17 stycznia 2015 19:10

    Przykuwające oko = niebanalne ujęcie!
    autor: Wanderwarwandewar
    dodano: 17 stycznia 2015 18:37

    Wspaniały kolor nieba, bardzo fotogeniczny :)
    autor: Avelina/avelinatravel.blogspot.com/
    dodano: 17 stycznia 2015 13:55

    Ciekawe...podobnie jak poprzednicy i poprzedniczki dotąd takich pierzastych, czerwonych i trochę budzących postrach chmur ja także nie widziałam...
    autor: Carolla/www.blogger.com/profile/04574083479643748797
    dodano: 17 stycznia 2015 13:30

    Moja babcia mówiła, że czerwone chmury zwiastują wojnę. Oczywiście to zabobon ale wrażenie grozy na mnie robią.
    autor: sa
    dodano: 17 stycznia 2015 13:24

    Choć niebo tej zimy rekompensuje widoki, bo wszędzie gdzie okiem sięgnąć jest buro.
    autor: RastaRasta
    dodano: 17 stycznia 2015 12:30

    Bardzo fajnie wyszło Ci utrwalenie tego zjawiska. Zdecydowanie rzadziej mam okazję oglądać wschody słońca i dlatego też nabierają dla mnie znaczenia.
    autor: Sarnasarniezycie.blogspot.com
    dodano: 17 stycznia 2015 9:22

    Eksplozja! Świetne!
    autor: .1
    dodano: 16 stycznia 2015 21:30

    Matka Natura potrafi zaskoczyć! Boskie jest to niebo...
    autor: agulec/polskawkawalkach.blogspot.com/
    dodano: 16 stycznia 2015 20:00

    Zdumiewające kolory, ale niebo lubi zdumiewać. Te robią wrażenie ciężkich i na pewno nie zachęcają do "bujania w obłokach" i do marzeń o niemożliwym...Pewnie dlatego mnie się bardzo spodobały :)
    Pozdrawiam :)
    autor: Lena/lena51.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi

    1. dodano: 16 stycznia 2015 19:56

      No popatrz a ja wstaję przed 5.00, bo na 6.00 idę do pracy i takie widoki mnie omijają. Jest ciemnica i tyle :(
      Te chmury po prostu mnie zwaliły z nóg. Wydaje się, że za moment, za sekundę spadną na ziemię!
      Pozdrawiam :))
      autor: Oliwiaolioli669
      dodano: 16 stycznia 2015 19:26

      Pięknie...pamiętam , jak byłam mała marzyłam o tym, żeby chmury były we wszystkich odcieniach tęczy. Zawsze były białe. I proszę, spełniło się! Od lat obserwuję kolorowe chmury w milionach odcieni. Szkoda, że ich żywot trwa krótko i się nigdy nie powtarza :(
      Pozdrawiam :)
      autor: Lorena
      dodano: 16 stycznia 2015 19:22

      To niebo zawrzało :) A tak na poważnie - dotąd nie miałam okazji oglądać takiego wschodu z takimi chmurami. Pomarańczowy, żółty to tak...Często nad morzem. Latem.
      autor: JasminJasmin
      dodano: 16 stycznia 2015 19:13

      Niebo naprawdę potrafi być fascynujące. Super ujęcie!
      autor: Kasia/kasandrea.blogspot.com/
      dodano: 16 stycznia 2015 18:59

      Rzeczywiście niecodzienny widok. Gratuluję uchwycenia.Pozdrawiam!
      autor: Arturwspak25.blogspot.com
      dodano: 16 stycznia 2015 16:42

      O, taki wschód słońca zapowiada ciepłe dni i według mapy pogody faktycznie u was dzisiaj ciepło. Widziałam, że macie aż 10 stopni ^^:)
      autor: Florentynaflorentyna45.blogspot.com
      dodano: 16 stycznia 2015 16:15

      Niesamowite zdjecie...
      pamiętam kiedyś widziałam identyczne niebo... jechałam ciężarówką... byłam między wroclawiem a łodziś (koło bykowa)... z każdym kolejnym kilometrem miało inny kolor... heh wschody słońca
      autor: Baśkaspiskownik.bloog.pl
      dodano: 16 stycznia 2015 15:51

      Ale cudne. Niebo potrafi zaskoczyc. Tu w Düsseldorfie widzialam zielonkawe chmury.
      Pozdrawiam.
      autor: Sarah
      dodano: 16 stycznia 2015 14:57

      Widziałam w swoim życiu różne kolory nieba i chmur, a czerwone , bordowe bardziej pamiętam jeszcze jak byłam małą dziewczynką, pamiętam że wtedy zaczęłam bardziej przyglądać się niebu. Takowych - "wrzących" nie widziałam. Są niezwykłe.
      autor: Haniuta/hannkaa.blogspot.com/
      dodano: 16 stycznia 2015 14:00

      Piękny efekt- super, że go pokazałaś - choć wiadomo, że głównie to "syf"cywilizacyjny i tylko odrobina natury.
      Pozdrawiam -:)
      autor: Matador
      dodano: 16 stycznia 2015 13:14

      Prowadzę taki tryb życia, że często rozpoczynam pracę o wschodzie a kończę o zachodzie i pomarańczowe niebo o tych porach jest normalne. Inaczej rzecz się ma z czerwienią na niebie. Czasem widzę delikatne smużki albo "kleksy". Takich chmur nigdy nie widziałam. Jestem pod wrażeniem!
      Pozdrawiam :)
      autor: MajKajakmajeczka.blogspot.com
      dodano: 16 stycznia 2015 13:09

      We Wrocławiu takie niebanalne niebo pojawia się od czasu do czasu. Pamiętam nawet takie ekstremalnie czerwone, całe czerwone. Te chmury jednak są dla mnie nowością. Takich jeszcze nie obserwowałam. Są piękne!
      Pozdrawiam :))
      autor: Kasiak/kasiak65.livejournal.com/

      Usuń

  2. dodano: 16 stycznia 2015 10:35

    Nie banał! I jest klimat. Trochę złowieszczy ale jest!
    Pozdr.
    autor: [...][...]
    dodano: 16 stycznia 2015 9:37

    Fantastyczny widok! Szczęściara z Ciebie!!!
    Pozdrawiam :)
    autor: Anka"Opowieści o Aniołach"
    dodano: 16 stycznia 2015 9:22

    Faktycznie jakby się niebo gotowało! Coś pięknego zaobserwowałaś. Ja rzadko widuję takie niebo. Okna mam od północy i południa więc widzę jak wiele tracę.
    Pozdrawiam :))
    autor: DaabDaab
    dodano: 16 stycznia 2015 9:08

    W drodze do pracy widuję pomarańczowe, czerwone chmury ostatnio widziałem w Tatrach .
    autor: Zaradnywww.zaradni.pl
    dodano: 15 stycznia 2015 19:31

    Każdy ma taki wschód słońca na jaki zasłużył:-)
    autor: Caddicaddicus.blogspot.com
    dodano: 15 stycznia 2015 19:20

    Kto rano wstaje ten ma widoki ;)
    Niestety nie ja, ja z sów jestem :)
    Dzięki za cudowny widok, pocieszył moje oczy!
    Pozdrawiam :)
    autor: SaveSave
    dodano: 15 stycznia 2015 19:07

    Bardzo lubię takie niebo. Często nie mogę się oprzeć pokusie i wystawiam się z aparatem za okno, będąc w koszuli nocnej :)
    autor: Frau Be/fraube2.blogspot.com/
    dodano: 15 stycznia 2015 19:05

    Lubię podpatrywać chmury .To coś jest zupełnie za darmo, codziennie inne i fascynujące. To może banalne, ale dla mnie nie ma nic piękniejszego a te zdjęcie powaliło mnie - po prostu nigdy takiej czerwonej pierzyny chmur nie widziałam!
    Do miłego :)
    autor: Basia/basulapp.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To niebo zalało się lawą! Coś pięknego!!!
      Pozdrawiam -:)
      autor: Danuta/danutawanda.blogspot.com/
      dodano: 15 stycznia 2015 17:58

      Ja za późno wstaję aby oglądać wschód, a te chmury są piękne i straszne równocześnie.
      Pozdrawiam :))
      autor: Madzia/magdziafilmowo.blogspot.com/
      dodano: 15 stycznia 2015 17:56

      Wyjaśnienie ciekawe, ale jeszcze ciekawsze piękne niebo. Pozdrawiam.
      autor: GigaMój kawałek przyrody i przygody
      dodano: 15 stycznia 2015 17:14

      Niesamowite, takich chmur jeszcze nie widziałam!
      Pozdrawiam :)))
      autor: Daria/dariaad12.blogspot.com/

      Usuń