Fragmenty mojego świata...

Fragmenty mojego świata...
stat4u

UWAGA

Źródła fotografii ; archiwum rodzinne, zdjęcia własne oraz zdjęcia użyczone mi przez znajomych; Annę, Kurta Mazura, współtowarzyszy moich eskapad : gorzowskiego fotoreportera Bogusława Sacharczuka (bs) , Mariusza oraz brata Toma; wszystkie publikuję na blogu za ich wiedzą i zgodą i zawsze są przeze mnie podpisane! Korzystam także ze zdjęć umieszczonych w Wikipedii i publikuję je z zachowaniem Licencji.

wtorek, 17 października 2017

Rezerwat Przyrody "Buki Zdroiskie"


Pomiędzy miejscowościami Zdroisko i Górki ( lubuskie) rozpościera się miejsce i czarowne, i urzekające, zwane lokalnymi Beskidami lub Bieszczadami i to nie tylko ze względu na ukształtowanie terenu, ale także identyczny klimat. Tu, nad przepięknie wijącą się w stromym wąwozie rzeczką Santoczna napotykamy stanowiska buczyny pomorskiej, dębów i olch. Wiosną rosną wśród nich konwalie i fiołki, a jesienią czerwienią się liście zielonych latem buków.


Utworzony w 1998 roku rezerwat przyrody " Buki Zdroiskie" chroni ten rzadki obszar, gdzie ponad  74 % drzewostanu stanowią buki.

Obszar rezerwatu obejmuje 75,57 ha. Jest to pięciokilometrowy pas o różnej szerokości - od 30 do 370 metrów położony po obu stronach rzeczki.


W rezerwacie najpiękniej jest w październiku. Wokół unosi się magia zagubionych w środku lasu pokrytych starym złotem krętych ścieżek, wystających korzeni...


...i powalonych drzew.


(fot. Bogusław Sacharczuk, za pisemną zgodą na publikację)

64 komentarze:

  1. O! pięknie! Taki październik uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Doskonale znam te rejony. Potwierdzam. Widoki pozwalają zobaczyć piękną jesień :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak piękne są te zdjęcia, wprost urzekają mnie swymi kolorami...
    Serseczności.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z okazji nadchodzących Świąt Bożego Narodzenia, przyszłam złożyć Ci życzenia. Na te świąteczne dni i po, przez cały następny rok, życzę Tobie i najbliższym dużo zdrowia, szczęścia i pomyślności.

      Buźka.

      Usuń
  4. Odpowiedzi
    1. Nic dodać, nic ująć :))
      Serdeczności (teraz udało mi się poprawnie napisać) :)))

      Usuń
  5. Jeśli szukać takiej jesieni to mamy ją pod nosem w gorzowskich "Bieszczadach" i to jest fakt! Dobrze, że ten rezerwat opisalas i pokazalas !

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Przepiękne miejsce i wspaniałe zdjęcia.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  7. feeria barw zapewniła spektakl na najwyższym poziomie. Dziękuję za przeniesienie mnie zakamarki złotej i purpurowej jesieni. Pozdrawiam - :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Szkoda, że taka malownicza jesień szybko przemija.

    OdpowiedzUsuń
  9. Buki są cudowne - ogromne, majestatyczne z tymi gładkimi pniami i czerwone jesienią.

    OdpowiedzUsuń
  10. Pięknie :) U mnie podobne klimaty...tylko rzeczki brak...

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetne zdjęcia. W mieście widać taką jesień jakby mniej.

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo pozytywnie wypłynął na mnie ten kolorowy post. Dzięki! Pozdro.

    OdpowiedzUsuń
  13. Często robię sobie spacerek po tym rezerwacie. Teraz faktycznie jest w nim jak w bajce.

    OdpowiedzUsuń
  14. Cudownie! Wiesz, że buki, które rosły na przeciw mojego okna są wycięte: ( podziwiać je mogłam a teraz został mi żal: (

    OdpowiedzUsuń
  15. Jesiennie, kolorowo i bardzo pozytywnie.

    OdpowiedzUsuń
  16. I jak tu nie lubić jesieni?
    Pozdrawiam: )

    OdpowiedzUsuń
  17. Przepięknie tam jest...
    Pozdrawiam: )))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uwielbiam październik, kiedy wszystkie najbardziej niezwykłe kolorowe fantazje budzą się do życia. W bukowych lasach widać to najwyraźniej: )

      Usuń
  18. Nigdy nie byłem w tym rezerwacie.pora nadrobić zaległości. Tylko czy rowerem się da?

    OdpowiedzUsuń
  19. Kolory są zniewalające!
    Pięknie tam jest, zwłaszcza jesienią. Widać to na zdjęciach:)

    OdpowiedzUsuń
  20. Przepięknie jest tam jesienią.. ech, szkoda że tak daleko, bo z przyjemnością zabrałabym tam moją Rodzinkę:)

    OdpowiedzUsuń
  21. Pięknie. Jesień hojnie nas obarza w tym roku.
    Do miłego: )

    OdpowiedzUsuń
  22. Piękną mamy (tam) jesień! Piękną!
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Z radoscią i przyjemnością oglądam na kolejnych blogach przepiękne, jesienne widoki.A buki lubię szczególnie, bo i w moim lesie jest ich mnóstwo i co dnia zachwycam się ich przeistoczeniami.
    Dawno mnie tu nie było, ale odwiedziłam Twą stronę Meg z miłym uczuciem powrotu do przyjaznego miejsca!:-))

    OdpowiedzUsuń
  24. Podziwiam tegoroczną jesień i nie mogę przestać się nią zachwycać. Dzisiejszy dzień spędziłam na wycieczce rowerowej. Byłam w lesie. Spotkałam podobne widoki: )
    Pozdrawiam: )

    OdpowiedzUsuń
  25. Najpiękniejsze kolory jesieni :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Polska jesien. Tesknie za nia.

    OdpowiedzUsuń
  27. Takie miejsca jesienią mają urzekającą moc przyciągania. Spacer bukowymi alejkami pozostawia niezapomniane wrażenia. Zdjęcia na pewno nam w tym pomagają, zwłaszcza takiej jakości.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  28. O rany ! Ile pozytywnej energii emanuje ten post!

    OdpowiedzUsuń
  29. Te kolory! Nie ma w jesieni nic piekniejszego

    OdpowiedzUsuń
  30. Thank you for every other fantastic post!

    OdpowiedzUsuń
  31. Te zdjęcia dokładnie wydobywają to co w jesieni jest najpiękniejsze. Pozdrawiam: )

    OdpowiedzUsuń
  32. Kiedy to pisze, doswiadczam swego rodzaju Ԁéjà vu… ledwie kilkanascie dni temu wraz z mężem byliśmy w tym rezerwacie. Mąż robił zdjęcia. Wyszły podobnie. To piękny zakątek. Wrócę tam jeszcze. Pozdrowienia: )

    OdpowiedzUsuń
  33. Pięknie, szkoda że za oknami już deszczycho. Pozdr.

    OdpowiedzUsuń
  34. Takie widoki dostępne są tylko poza miastem. W mieście jest szaro: (

    OdpowiedzUsuń
  35. Prześliczna jesień. Taką uwielbiam : Za feerię barw, ciepłą paletę żółci, czerwieni i brązów, za kolorowy dywan liści. Żal, że już się kończy...
    Pozdrawiam ciepło!
    Ps. Piękne zdjęcia!

    OdpowiedzUsuń
  36. I needed to thank you for this wonderful read!! I certainly loved every little bit of it.
    I have you saved as a favorite to check out new things you post…

    OdpowiedzUsuń
  37. Way cool! Some very valid points! I appreciate you writing this article plus the rest of the website is really good.

    OdpowiedzUsuń
  38. Piękne widoki ! Aż serce rośnie!

    OdpowiedzUsuń
  39. super to zdjęcie z drzewem i hubami :)

    OdpowiedzUsuń
  40. Ładnie. Ostani zakątek romantyczny trochę: )Przysiadlabym na tym zwalonym drzewie...

    OdpowiedzUsuń
  41. Przepiękne miejsce, te jesienne kolory zachwycają!

    OdpowiedzUsuń
  42. Bardzo interesujące miejsce, a buki najpiękniejsze są jesienią.

    OdpowiedzUsuń
  43. Jeseń to najpiękniejsza pora roku. Wszystkie liście
    złocą się w promieniach słońca... Uwielbiam te głębokie kolory
    ziemi, brąz/czerwien...i światło z promieni "zmęczonego " słońca: )FAntastycznie oddane jest to wszystko na zaprezentowanych tutaj fotografiach. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  44. Absolutnie fenomenalne kolory królują w tym czasie!

    OdpowiedzUsuń
  45. i jak tu nie lubic jesieni, sliczne zdjecia ;)

    OdpowiedzUsuń
  46. Nieziemskie widoki...

    OdpowiedzUsuń
  47. Jesienny bukowy las jest przepiękny.* Masz rację, było koszmarnie, ale z każdym dniem jest lepiej. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  48. Boskie kolory. Kocham jesień za te wszystkie barwy. :) Wspaniałe zdjęcia. Nic tylko podziwić. <3

    OdpowiedzUsuń
  49. Oj pięknie :)))))
    Pozdrawiam serdecznie :))))

    OdpowiedzUsuń
  50. Urzekające miejsce, muszę się tam wybrać ;)

    OdpowiedzUsuń
  51. Great post.

    OdpowiedzUsuń
  52. Bardzo miło mi to czytać. Dziękuję i pozdrawiam! :)
    ចាក់បាល់

    OdpowiedzUsuń
  53. Wiaj Meg, gdy zobaczyłam Twój komentarz u mnie ucieszyłam się i pomyślałam ,że wróciłaś. Bardzo lubiłam czytać Twoje posty. Mam nadzieję, że jeszcze poczytam:)) pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
  54. Witaj Meg!
    Ucieszyłam się widząc Twój komentarz u Teni.
    Mam nadzieję, że wrócisz do blogowania.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  55. Kiedyś wrócę 🙂

    OdpowiedzUsuń