Fragmenty mojego świata...

Fragmenty mojego świata...
stat4u

UWAGA

Źródła fotografii ; archiwum rodzinne, zdjęcia własne oraz zdjęcia użyczone mi przez znajomych; Annę, Kurta Mazura, współtowarzyszy moich eskapad : gorzowskiego fotoreportera Bogusława Sacharczuka (bs) , Mariusza oraz brata Toma; wszystkie publikuję na blogu za ich wiedzą i zgodą i zawsze są przeze mnie podpisane! Korzystam także ze zdjęć umieszczonych w Wikipedii i publikuję je z zachowaniem Licencji.

czwartek, 13 marca 2014

Wiosenne porządki wróbli

Na moim osiedlu, w budce lęgowej zawieszonej na przyszkolnym drzewie  widać ruch. Samiec ochoczo zabrał się do wiosennych porządków, bo u wróbli to on jest głównym sprzątającym. Samica pomaga mu jedynie w pracach wykończeniowych.



 Budowanie  gniazda trwa od 8 do 18 dni...renowacja dni kilka. Gniazdo wyściełane jest obficie suchą trawą i piórami. Oczywiście tempo prowadzonych prac zależy od pogody. Mam nadzieję, że aura będzie parce sprzyjać... Ich okres lęgowy zaczyna się bowiem już pod koniec marca...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz